ایا طراحی پیچیده و سیستم کد گذاری پیشرفته در این پیام رسان ها بستر لازم برای تبهکاران و تروریست ها را فراهم نمی کند در حالی که سیستم های امنیتی کشور ها تانوان از کنترل این دنیای پهناور و وسیع هستند؟
ایا وجود داده های بسیار ارزشمند که از درون انها می توان هزاران تحلیل ویزه به دست اورد، خطری برای یک ملت و یک دولت محسوب نمی شود، در حالی که سرورها و داده جمع کن ها در خارج از ان کشور وجود دارد؟
از این داده ها می توان هزاران اطلاعات ارزشمند بدست اورد، اینکه:
تفکر حال جامعه چه سمت و سویی دارد؟
دیدگاه مردم راجع به مسایل روز چیست؟
کدام بخش یا طبقه از جامعه به کدام تفکر و نظریات نزدیکتر است؟
محتوای بیش تر داده ها از چه نوع است؟
ملت مد نظر نسبت به چه مواردی بیش تر دافعه دارند و مجذوب چه مواردی هستند؟
در فلان کشور در فلان انتخابات مهم، کدام رویکرد و سخنان در جذب ارا موثر بود؟
کدام کالا برای فروش و تسخیر بازار با کدام نوع فروش یا تبلیغات بازخورد بهتری دریافت کرده است؟
ایا فلان دولت در انجام فلان طرح ها و اقدامات بازخورد خوبی از مردم دریافت کرده است؟
از لحاظ روانشناسی مردم در کدام دسته جای می گیرند؟
ایا محتوای پیام ها بیش تر شاد است یا غمگین؟
مردم چه زمانی بیش تر خود را مخاطب فضای مجازی قرار می دهند؟
و هزاران سوال کلیدی و مهم دیگر که در جمیع زمینه می تواند بسیار سودمند و در بعضی زمینه ها در اختیار دیگری بودنش بسیار خطرناک است؟
ما را در سایت ازاد از بند جریانات دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 107